وبلاگ نویسان قیروکارزین

مرکز مدیریت وبلاگهای شهرستان قیروکارزین

وبلاگ نویسان قیروکارزین

مرکز مدیریت وبلاگهای شهرستان قیروکارزین

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به مناسبت سالروز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک، به همراه دو نفر از دوستانم به کارگاه قنادی رفتیم و کیک خریدیم و به دیدن تیم مدیریت بیمارستان امام محمد باقر علیه السلام شهر قیر رفتیم.

رئیس بیمارستان، آقای دکتر امامی، در اتاق عمل بودند و ما با آقای دکتر رحیمی مدیر داخلی و مسئول حراست بیمارستان ملاقات کردیم و ضمن تبریک روز پزشک، از تلاش شبانه روزی بیمارستان و پزشکان شهرستان تشکر کردیم .

سپس از مدیر بیمارستان درخواست کردیم تا خلاصه ای از فعالیتهای بیمارستان را معرفی کنند.

 جناب آقای رحیمی  به معرفی بیمارستان امام محمد باقر علیه السلام پرداختند.

ایشان گفتند:

بیمارستان امام محمد باقر (ع) قیر یک بیمارستان 32 تخت خوابه با حضور هشت متخصص داخلی از جمله متخصص زنان و زایمان، اطفال، رادیولوژی، جراح عمومی، بیهوشی، چشم پزشکی و جراح مغز و اعصاب که این متخصص به صورت دوره ای در خدمتشان هستیم و ..

در حال حاضر پنج پزشک عمومی بصورت شیفت در گردش در بیمارستان در حال خدمت هستند. بعد از اجرای طرح تحول سلامت،مبنای تصمیم گیری این شد که پزشک متخصص در مطب خصوصی حضور نداشته باشد و متخصصینی که به نوعی ضریب K هستند تعهد خدمت دارند که همه وقتشان را در حوزه بیمارستانها و حوزه های دولتی خدمت بکنند. بیمارستان ما هم مستثنا نبود و متخصصان مربوطه بصورت صبح و عصر در حال فعالیت هستند.

کسانی که کار جراحی دارند مثل چشم پزشک، متخصص بیهوشی، جراح عمومی و متخصص زنان اکثر صبح ها وقتشان را در اتاق عمل می گذرانند؛ تخصصهای دیگر مثل داخلی و اطفال نیز بصورت روزانه و سرپائی خدمات رسانی انجام میشود.

بخشهای مختلف بیمارستان شامل اتفاقات، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، رادیولوژی، تالاسمی و دیالیز از بخشهای پاراکلینیک و جنبی  است.

از مدیر بیمارستان پرسیدیم: علت عدم حضور پایدار برخی از متخصصین در بیمارستان چیست ؟ ایشان پاسخ دادند که: پزشکان متخصص تعهد خدمت دارند و مدت تعهد خدمت آنها متفاوت است. منطقه ما از نظر تقسیمات محرومیتی منطقه ای جزء منطقه چهارپنجم است. در منطقه چهار پنجم حضور موظفی پزشک از یک سال تا نوزده ماه می باشد؛ وزارت بهداشت بر حسب نیازهایی که به پزشکان متخصص دارد تلاش می کند تا پزشک را در هر شرایط حفظ کند منتها گاهی پزشکان پس از طی دوران موظفی با شرایط یک منطقه سازگار نیستند و درخواست حضور در منطقه دیگر را دارند.

در ادامه از ایشان پرسیدیم طرح آینده بیمارستان برای توسعه چیست؟

ایشان گفتند ان شا ء الله به توفیق خداوند و به همت مسئولین و پیگیری های مجموعه بیمارستان طرح توسعه بیمارستان در حال اجراست و بیمارستان 36 تخت خوابه در حال ارتقا به 56 تخت خوابه است وقتی ظرفیت دو برابر شود طبیعتا خدمات هم گسترش می یابد در آنجا بخش ها به صورت مستقل پیش بینی شده است. بخش زایمانهای فیزیولوژی پیش بینی شده، اتاق عمل های گسترده ترو بخش های سی سی یو پیش بینی شده است و حتی در صورت همکاری مسئولین  ان شاء الله بخش آی سی یو و ان آی سی یو هم فعال خواهد شد.

در پایان از ایشان خواستیم خاطره ای شیرین از دوران خدمتشان برایمان تعریف کنند. ایشان لبخندی زده و گفتند: واقعیت این است که حیطه کاری ما حیطه خدمت رسانی است و خود این خدمت رسانی شیرین است و همینقدر که میتوانیم به عنوان واسطه بعد از خداوند، نیاز افراد را که برای رفع مشکل به ما مراجعه می کنند برطرف کنیم بهترین خاطره ها برایمان رقم میخورد.

اما یکی از خاطرات شیرین خاص که دارم این است که زمانی که در بیمارستان فیروزآباد خدمت میکردم یک جوان چاقو خورده را به بخش اتفاقات بیمارستان آوردند پزشک عمومی بعد از معاینه اعلام کرد که بیمار فوت کرده است، همکاران بیمار را آماده کردند تا به سردخانه منتقل کنند، در مسیر رفتن به سردخانه پزشک جراح به همکاران میرسد و مورد را پرسید، آنها گفتند که مورد چاقو خوردگی است که منجر به فوت شده است، پزشک جراح ، جوان را معاینه کرد و گفت، فوت نشده است و به دستور ایشان آن مجروح سریع به اتفاقات برگردانده شد و احیا شد و شوق و خوشحالی فوق العاده ای در بین خانواده اش و همکاران ما ایجاد شد.

 

  • وبلاگ نویس قیروکارزین