وبلاگ نویسان قیروکارزین

مرکز مدیریت وبلاگهای شهرستان قیروکارزین

وبلاگ نویسان قیروکارزین

مرکز مدیریت وبلاگهای شهرستان قیروکارزین

  • ۰
  • ۰

شامگاه دوشنبه 23 تیرماه 1394، اداره بهزیستی شهرستان قیروکارزین به مناسبت فرارسیدن هفته ی بهزیستی ، مراسم جشن گلریزان در تالار الماس شهر برگزار کرد.

مهمان ویِژه ی این مراسم، بازیگر سینما وتلویزیون و  تئاتر ، آقای حسن اسدی بود.

بعد از اجرای برنامه های مختلف و در پایان برنامه از فرصت به دست آمده استفاده کردم و به سراغ آقای اسدی رفتم تا سوالاتی از ایشان بپرسم.

اما به دلیل علاقه ی زیاد مردم، تجمع دور این هنرمند زیاد بود و هر کسی دوست داشت کنار ایشان بایستد و عکس یادگاری بگیرد، ایشان هم با تواضع تمام و با خوشروئی در کنار مردم می ایستاد و با آنها عکس می گرفت.

در یک فرصت خودم را به ایشان رساندم و درخواست مصاحبه کردم، ایشان هم با کمال میل پذیرفتند که پاسخ سوالهایم را بدهند.

DAV_1443

ضمن خوشامدگوئی به ایشان، پرسیدم: یکی از مصادیق بارز انفاق، پرداخت خمس و زکات در جامعه ی اسلامی ماست؛ چرا در رسانه به این موضوع پرداخته نمی شود؟

ایشان گفتند: با توجه به اینکه امروزه تلویزیون شبکه های مختلفی دارد در بعضی از شبکه ها حتما به این موضوعات اشاره می شود اگر هم اشاره ای نشود خود شما و همه کسانی که احساس می کنید باید به این موضوعات پرداخته شود طرح هایشان را به هرشکلی که باشد چه در قالب فیلمنامه و چه در شکل دیگر، به صدا و سیما ارائه بدهند، به طور قطع و یقین اگر طرح های خوبی باشد و اگر ویژگیهای لازم را داشته باشد و مخاطب عمومی و یا حتی مخاطب خاص داشته باشد بنظرم این کار انجام خواهد گرفت.

اگر خود شماها پیگیری کنید قطعا این اتفاق خواهد افتاد و از آن طرف هم لبیک گفته خواهد شد.

سوال بعدیم در مورد فرهنگ حجاب و عفاف در رسانه بود، از ایشان پرسیدم: با توجه به اینکه دیروز روز حجاب و عفاف بود، نقش رسانه در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را چگونه می بینید؟

ایشان پاسخ دادند: هیچ شکی نداریم که هر چیزی که رسانه به آن توجه کند به شکل انفجار تبلیغی در می آید یعنی هر اتفاقی چه بار مثبت و چه خدای نکرده بار منفی داشته باشد و در رسانه به آن پرداخته شود، قطعا بطور گسترده در جامعه پخش می شود. به طور طبیعی رسانه در معرفی فرهنگ و آموزش آن بسیار تاثیرگذار است و شکی نیست که قدرت رسانه بسیار زیاد است بخصوص رسانه هائی از قبیل تلویزیون و سینما و تئاتر.  همیشه الگو دادن در موضوعات مختلف مثل همین حجاب و عفاف، باعث شیوع آن موضوعات می شود، این کار اکنون در رسانه دارد صورت میگیرد.

صحبت که به اینجا رسید به ایشان گفتم: یکی از دغدغه های مردم جامعه ی ما این است که بعضی از بازیگران را در رسانه ملی با چهره ی مثبت می بینیم اما متاسفانه  در واقعیت یا در تصاویری که از ایشان در فضای مجازی منتشر می شود به شکل بسیار متفاوتی دیده می شوند که کاملا برعکس آن الگوی مورد نظر در رسانه می باشد

ایشان گفتند: آن بخش که مربوط به کار رسانه می باشد این است که یک الگو داشته باشد و الگوهایش درست اجرا بشود ، حالا اگر بعضی ها احیانا درواقع بیرون از آن فضا که شاید بخشی از آن هم فضای خصوصی شان باشد و ما نه حق داریم در فضای خصوصی کسی تجسس کنیم و نه کسی از ما خواسته و همچنین کار پسندیده ای هم نیست، اینها به خود شخص برمی گردد اما رسانه چهارچوبی دارد و موظف است که آن چهارچوب را رعایت کند و این کار هم دارد انجام می شود.

بعد از پایان مصاحبه، ایشان  از وجود برخورد دوگانه در برخی از بازیگران هم بعنوان واقعیت یاد کرده و ابراز تاسف کردند و امیدوار بودند که در آینده این آسیب ها در حوزه ی اجتماع و فضای مجازی کمتر و کمتر شود.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی